Διδασκαλία Ελληνικών σε Πρόσφυγες

Το Online σεμινάριο στη Διδασκαλία της Ελληνικής σε Πρόσφυγες απευθύνεται σε φιλολόγους ελληνικής και ξένων φιλολογιών με μικρή εμπειρία στο αντικείμενο αυτό, αλλά και σε έμπειρους εκπαιδευτές ενηλίκων που θέλουν να ανανεώσουν τις γνώσεις τους.

Οι εκπαιδευτές είναι πιστοποιημένοι και έχουν όλοι μεγάλη πείρα στη διδασκαλία σε Πρόσφυγες. Μεταφέρουν πρακτικές γνώσεις και εμπειρίες και παίζουν επίσης τον ρόλο του Μέντορα για τους εκπαιδευόμενους καθηγητές. Το πρόγραμμα  είναι σχεδιασμένο έτσι, ώστε να μάθουν οι εκπαιδευόμενοι τα ουσιώδη στοιχεία της διδακτικής πρακτικής, να ευαισθητοποιηθούν για το προσφυγικό θέμα και να αποκτήσουν σημαντικά εργαλεία και δεξιότητες σχεδιασμού και υλοποίησης προγραμμάτων ελληνομάθειας για πρόσφυγες. Συμπεριλαμβάνεται επίσης συμβουλευτική υποστήριξη (mentoring) στους συμμετέχοντες για ένα χρόνο μετά την έναρξη του σεμιναρίου, ώστε να επιλύονται τυχόν νέες προκλήσεις στην εργασία τους, εάν χρειάζεται.

Το σεμινάριο αυτό μπορεί, με επιπλέον κόστος και με βάση την Πρακτική Εξάσκηση και την Παρακολούθηση αληθινών μαθημάτων σε πρόσφυγες και δια ζώσης σεμιναρίων, να οδηγήσει στην Πιστοποίηση EUROLTA, η οποία παρέχεται από τον διεθνή οργανισμό ICCInternational Language Association http://www.icc-languages.eu/.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ του ONLINE ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ -Νοέμβριος 2020- Μάρτιος 2021, 200 ΩΡΕΣ

Α. Το προσφυγικό ζήτημα σήμερα στην Ευρώπη και στην Ελλάδα

  • Το προφίλ και οι ανάγκες διαφόρων κατηγοριών προσφύγων, ενηλίκων και ανηλίκων

Β. Η Διδασκαλία και η οργάνωσή της

  • Διάγνωση επιπέδου ελληνομάθειας και κατάταξη των μαθητών σε τμήματα
  • Δημιουργία αναλυτικού προγράμματος και σχεδιασμός του μαθήματος
  • Διδασκαλία κειμένου, αφομοίωση λεξιλογίου, διδασκαλία μορφολογικών δομών, εξεύρεση και δημιουργία διδακτικών υλικών
  • Η ανομοιογένεια της τάξης ως πρόκληση

Γ. Η διάσταση του πολιτισμού στα μαθήματα

  • Επιλογή και χρήση πολιτιστικών υλικών, αξιοποίηση των διαπολιτισμικών στοιχείων
  • Παραγωγή νέων εκπαιδευτικών υλικών για την πολιτισμική ένταξη

Δ. Μεθοδολογία άτυπων μορφών μάθησης (Tandem, Language Café). Το μάθημα έξω από την τάξη

Ε. Εισαγωγή στις αρχές της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

ΣΤ. Η Πιστοποίηση της ελληνομάθειας: κατηγορίες εξετάσεων, προετοιμασία για εξετάσεις, νομικό πλαίσιο

Ζ. Φορείς που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα σε πρόσφυγες: προγράμματα, ιδιαιτερότητες.  

Έναρξη: 2 Νοεμβρίου 2020 -  Λήξη: 30 Μαρτίου 2021, Διάρκεια: 200 ώρες

Δίδακτρα: 250 ευρώ. Περιλαμβάνονται online σύγχρονες και ασύγχρονες συναντήσεις, υλικά σεμιναρίου, βεβαίωση παρακολούθησης. Για μέλη μη κυβερνητικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται εθελοντικά στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας ισχύει έκπτωση 20%.

Επίσης υπάρχει η δυνατότητα Πιστοποίησης EUROLTA  για την διδασκαλία ξένων γλωσσών και της ελληνικής ως ξένης γλώσσας σε ενηλίκους. Η Πιστοποίηση παρέχεται από τον διεθνή οργανισμό ICC – International Language Association, που εδρεύει στην Φρανκφούρτη και είναι σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Συμβουλίου της Ευρώπης σε θέματα πολυγλωσσίας. Τα επιπλέον δίδακτρα για την κατάθεση φακέλου Πιστοποίησης είναι 500 ευρώ και περιλαμβάνουν και 32 ώρες επιπλέον δια ζώσης σεμιναρίων  στην Αθήνα ή στη Σαντορίνη καθώς και την  δυνατότητα πρακτικής εξάσκησης  σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (6 παρακολουθήσεις και τέσσερις διδασκαλίες σε μαθήματα για πρόσφυγες). Το πρόγραμμα αυτό της Πιστοποίησης θα ολοκληρωθεί μόλις οι εκπαιδευόμενοι παρακολουθήσουν τις δια ζώσης συναντήσεις και κάνουν τις διδασκαλίες και τις παρακολουθήσεις μαθημάτων. 

Δείτε την αναλυτική ανακοίνωση εδώ και βρείτε εδώ την αίτηση εγγραφής. Επικοινωνία: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it., τηλ. 22860 82820, 6944105484

Εκπαιδευτές (δύο ή τρεις από τους παρακάτω εκπαιδευτές κάθε φορά)

ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ, ΜΑ, Διευθύντρια του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού, εκπαιδεύτρια καθηγητών. Απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας και του Διακρατικού Μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» των Πανεπιστημίων Αθήνας και Λονδίνου. Συγγραφέας πέντε βιβλίων για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως μητρικής και ως ξένης. Εκπαιδεύτρια καθηγητών, καθηγήτρια ελληνικής σε ξενόγλωσσους, εκπαιδεύτρια στα ανθρώπινα δικαιώματα. Πιστοποιημένη Eurolta Master Trainer (Εκπαιδεύτρια Εκπαιδευτών των εκπαιδευτών Ενηλίκων).

ΝΙΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΑ, Απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας και του Διακρατικού Μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» των Πανεπιστημίων Αθήνας και Λονδίνου καθώς και του Μεταπτυχιακού «Πολιτισμικής Τεχνολογία» του Πανεπιστημίου Αιγαίου.  Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής EUROLTA, εκπαιδευτής καθηγητών  και μέλος της Ομάδας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Διεθνούς Αμνηστίας. Από το 1995 διδάσκει εθελοντικά σε μετανάστες και πρόσφυγες, σε άτομα με αναπηρία και στην LGBT κοινότητα.

ΓΙΩΤΑ ΜΠΟΥΖΙΟΥ , ΜΑ, Απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας και του Διακρατικού Μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» των Πανεπιστημίων Αθήνας και Λονδίνου. Διδάσκει ελληνικά σε δημόσιο Λύκειο. Ήταν υπεύθυνη για την οργάνωση του προγράμματος Ελληνικών σε μετανάστες και πρόσφυγες στη Μη Κυβερνητική Οργάνωση Εθελοντική Εργασία Αθήνας, για περισσότερα από δέκα χρόνια.

ΗΛΙΑΔΑ ΔΙΑΜΑΝΤΩΝΗ, Εκπαιδεύτρια ενηλίκων της ελληνικής ως ξένης γλώσσας στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού από το 2014 και εθελόντρια εκπαιδεύτρια σε μετανάστες και πρόσφυγες στο διαπολιτισμικό σχολείο «Γέφυρες» στην Κυψέλη από το 2010. Έκανε σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, έχει εκπαιδευτεί στην διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας μέσω διαδικτύου. Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια EUROLTA.

ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΡΟΖΗΣ, ΜΑ, Απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης,  με Ειδίκευση στην Ευρωπαϊκή Ιστορία από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάστηκε σε ερευνητικά προγράμματα στο Ιστορικό Αρχείο της  Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε και στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Εκπαιδεύτηκε στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας και εργάζεται ως καθηγητής ελληνικής στη Μη Κυβερνητική Οργάνωση Mosaik για πρόσφυγες στη Λέσβο, ενώ για ενάμιση χρόνο εργάστηκε στη Μόρια. Πιστοποιημένος εκπαιδευτής EUROLTA.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ, Καθηγητής γερμανικής γλώσσας, απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής Αθήνας. Εκπαιδεύτηκε στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας και εργάζεται ως Υπεύθυνος της ομάδας καθηγητών στο Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες και ως καθηγητής ελληνικής σε πρόσφυγες.   Πιστοποιημένος εκπαιδευτής EUROLTA.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΡΑΝΕΝΤΣΗ, στέλεχος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, μέλος της ομάδας για τη συγγραφή και επεξεργασία εξεταστικών δοκιμασιών, αξιολογήτρια και βαθμολογήτρια των παραγωγικών και δεκτικών δεξιοτήτων των εξετάσεων, υπεύθυνη για τη σύνταξη και την επιμέλεια υποστηρικτικού υλικού για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων  με μεταπτυχιακές σπουδές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων. Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων από τον ΕΟΠΠΕΠ με εμπειρία στη διδασκαλία παλλινοστούντων και ατόμων με ειδικές δεξιότητες. Επιμορφώτρια στην Ενότητα «Γλωσσική Διδασκαλία σε παιδιά» σε προγράμματα του  Υπουργείου Παιδείας για την κατάρτιση από απόσταση των διδασκόντων την ελληνική ως  ξένη γλώσσα.