Η Ελληνική ως Ξένη Γλώσσα
Η Ελληνική ως Ξένη Γλώσσα
To τριήμερο και το πενθήμερο σεμινάριο ξεκινούν την ίδια μέρα και τελειώνουν σε διαφορετικές μέρες (την 3η και την 5η μέρα αντιστοίχως)
2020:
Πενθήμερο σεμινάριο:
13-17 Μαρτίου 2020, Αθήνα
31 Ιουλίου -04 Αυγούστου 2020, Μεγαλοχώρι Σαντορίνης
Τριήμερο σεμινάριο:
13-15 Μαρτίου 2020, Αθήνα
31 Ιουλίου - 02 Αυγούστου 2020, Μεγαλοχώρι Σαντορίνης
Γλώσσα Εργασίας: Ελληνικά
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1η Μέρα (Παρασκευή):
- Παρουσίαση των συμμετεχόντων και των οργανισμών τους. Παρουσίαση του προγράμματος του σεμιναρίου και των εκπαιδευτών (εκπαιδευτικό συμβόλαιο)
- παιχνίδια γνωριμίας (μέρος 1ο)
2η Μέρα (Σάββατο):
10:00-12:00 Η πρώτη μέρα: το μαθησιακό συμβόλαιο, παιχνίδια γνωριμίας (μέρος 2ο)
- Η λειτουργία της ομάδας, οι ρόλοι των μαθητών και οι ρόλοι του δασκάλου
- Η εισαγωγή σε νέα θεματική ενότητα/ διδακτικό αντικείμενο
3η Μέρα (Κυριακή):
- Η ανομοιογένεια της τάξης ως πρόβλημα και ως πρόκληση: τι είναι οι τάξεις μικτών ικανοτήτων, τεχνικές διδασκαλίας σε ανομοιογενείς τάξεις
- Το μάθημα σε μαθητές προχωρημένου επιπέδου ελληνομάθειας: τα χαρακτηριστικά των προχωρημένων σπουδαστών
- Τα πολιτιστικά στοιχεία στο μάθημα: επιλογή και χρήση πολιτιστικών υλικών, αξιοποίηση των διαπολιτισμικών στοιχείων, παραγωγή νέων εκπαιδευτικών υλικών
4η Μέρα (Δευτέρα):
- Επίσκεψη σε οργανισμό εκπαίδευσης ενηλίκων στην ελληνική γλώσσα: Παρατήρηση χώρου μαθημάτων, συζήτηση με διοίκηση, εκπαιδευτικούς και σπουδαστές. Παρατήρηση μαθήματος.
5η Μέρα (Τρίτη):
- Επίσκεψη σε οργανισμό εκπαίδευσης ενηλίκων στην ελληνική γλώσσα: Παρατήρηση χώρου μαθημάτων, συζήτηση με διοίκηση, εκπαιδευτικούς και σπουδαστές. Παρατήρηση μαθήματος.
- Αναφορές από την επίσκεψη σε οργανισμό εκπαίδευσης ενηλίκων: Παρουσίαση παρατηρήσεων, σκέψεων, συμπερασμάτων.
- Αξιολόγηση του σεμιναρίου - δραστηριότητες αποχαιρετισμού - δημιουργία δικτύου επικοινωνίας
Δίδακτρα: 70 €/ημέρα ανά άτομο (Περιλαμβάνονται οι εισηγήσεις και τα εργαστήρια, υλικά σεμιναρίου. Παρέχεται Πιστοποιητικό Παρακολούθησης)
Οργανωτικά έξοδα: 100 ευρώ το άτομο
Ειδικές εκπτώσεις για μη κατόχους της υποτροφίας Erasmus Plus
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με τη λήξη του οι συμμετέχοντες θα έχουν αναπτύξει δεξιότητες που θα τους καταστήσουν ικανούς
- να προετοιμάζουν και να επιλέγουν προσεκτικά δραστηριότητες που αφορούν τη δυναμική της ομάδας και το δέσιμο των μαθητών
- να επιλέγουν τις κατάλληλες διδακτικές τεχνικές για τον σχεδιασμό ενός αποτελεσματικού μαθήματος
- να ανταπεξέρχονται στις προκλήσεις ανομοιογενών τάξεων
- να συνεργάζονται μεταξύ τους και να ανταλλάσσουν τη διδακτική τους εμπειρία, ιδέες και υλικά
- να εντάσσουν στο μάθημά τους πολιτισμικά στοιχεία μέσα από ποικίλα υλικά
- να αντιμετωπίζουν ποικίλα πρακτικά προβλήματα που προκύπτουν στην τάξη ανταλλάσσοντας εμπειρίες και ιδέες με τους συναδέλφους τους.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Tο σεμινάριο στηρίζεται στις αρχές της συμμετοχικής εκπαίδευσης ενηλίκων. Ενσωματώνει τις εμπειρίες των συμμετεχόντων και προωθεί την ανταλλαγή ιδεών, προτάσεων και υλικών, όχι μόνο διδακτικών αλλά και σχετικών με τις κοινωνικές και πολιτισμικές γνώσεις. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν μέσω της ανταλλαγής εμπειρίας μεταξύ διδασκόντων σε διαφορετικές ομάδες-στόχος στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, σε διαφορετικά μαθησιακά και πολιτισμικά περιβάλλοντα. Εφαρμόζονται οι τεχνικές: εργασία σε ομάδες και σε ζευγάρια, παιχνίδι ρόλων, εισήγηση, κατευθυνόμενη συζήτηση, καταιγισμός ιδεών, γλωσσικά και εκπαιδευτικά παιχνίδια και βιωματικές δραστηριότητες.
Το σεμινάριο επίσης περιλαμβάνει επιτόπιες παρατηρήσεις διδασκαλίας ελληνικών σε τάξεις ενηλίκων. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να αξιολογήσουν την διδασκαλία σε συγκεκριμένο πλαίσιο εφαρμόζοντας τις τεχνικές της παρατήρησης, της συνέντευξης και της ομαδικής συζήτησης. Μετά την παρατήρηση οι συμμετέχοντες θα αναστοχαστούν σχετικά με αυτή τη μαθησιακή εμπειρία.
Επίσης, θα δοθούν στους συμμετέχοντες φύλλα εργασίας, πρωτότυπα υλικά, λίστες με δραστηριότητες διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και ιστότοποι οι οποίοι προτείνουν διδακτικά εργαλεία και οι οποίοι προωθούν την ελληνική γλώσσα και πολιτισμό. Κατά το σεμινάριο θα αξιοποιηθούν εποπτικά μέσα όπως το βίντεο, ηχητικά αρχεία, αντικείμενα (realia), διαγράμματα, φωτογραφίες και παιγνιώδεις δραστηριότητες λαμβάνοντας υπόψη την αξία που έχει η ποικιλία εκπαιδευτικών υλικών και μέσων για τον εμπλουτισμό της μαθησιακής εμπειρίας των συμμετεχόντων.
FOLLOW-UP
Μετά το περάς του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα ενθαρρυνθούν να σχηματίσουν ένα δίκτυο το όποιο θα λειτουργεί ως σημείο συνάντησης τους, με σκοπό να ανταλλάσσουν διδακτικά υλικά και προτάσεις καθώς και ιδέες για την προώθηση της ελληνομάθειας και του ελληνικού πολιτισμού στην Ελλάδα και στις ευρωπαϊκές χώρες.
Διαπολιτισμικές δεξιότητες
Διαπολιτισμικές δεξιότητες για εκπαιδευτές ενηλίκων, καθηγητές σχολείων και μέντορες
2021:
20-24 Αυγούστου 2021, Μεγαλοχώρι, Σαντορίνη
Γλώσσα Εργασίας: Αγγλικά
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1η Μέρα (Παρασκευή):
- Δραστηριότητες καλωσορίσματος, γνωριμία της ομάδας
- Το εκπαιδευτικό συμβόλαιο: Προσδοκίες, εκπαιδευτικές ανάγκες και φόβοι
- Ορισμοί βασικών εννοιών: "Ταυτότητα" και "Κουλτούρα"
2η Μέρα (Σάββατο):
- Βασικές αρχές μιας διαπολιτισμικής προσέγγισης: "Αυτο-προσδιορισμός"
- Βασικές αρχές μιας διαπολιτισμικής προσέγγισης: "Ισότητα" και "Αλληλεπίδραση"
- Επιδράσεις της διαφορετικότητας στην εκπαίδευση ενηλίκων: Περιγραφή της διαφορετικότητας στην Ευρωπαϊκή Κοινωνία, ταξινομία και παραδείγματα διαφορετικότητας
3η Μέρα (Κυριακή):
- Βασικές διαπολιτισμικές δεξιότητες ενός εκπαιδευτή ενηλίκων: Διαφορετικότητα στην ομάδα του σεμιναρίου, ανομοιογένεια στις τάξεις μας, θετικές και αρνητικές συνέπειες της διαφορετικότητας, επίλυση προβλημάτων
- Αναγνωρίζοντας και προωθώντας τις διαπολιτισμικές δεξιότητες των ενηλίκων σπουδαστών μας: Προσδιορισμός των βασικών ατομικών διαπολιτισμικών δεξιοτήτων, τεχνικές για να αναγνωρίζουμε και να προωθούμε τις βασικές διαπολιτισμικές δεξιότητες
4η Μέρα (Δευτέρα):
- Σχεδιασμός δράσης: Πώς θα εφαρμόσουμε ό,τι μάθαμε σε μία τάξη ενηλίκων, στον οργανισμό εκπαίδευσης ενηλίκων, στην κοινότητα - βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μέτρα
- Παρουσίαση ομαδικής εκτίμησης της διαπολιτισμικής διάστασης
- Πολιτιστικό πρόγραμμα
5η Μέρα (Τρίτη):
- Αξιολόγηση του σεμιναρίου - δραστηριότητες αποχαιρετισμού - δημιουργία δικτύου επικοινωνίας
Δίδακτρα: 70 €/ημέρα ανά άτομο (Περιλαμβάνονται οι εισηγήσεις και τα εργαστήρια, υλικά σεμιναρίου. Παρέχεται Πιστοποιητικό Παρακολούθησης)
Οργανωτικά έξοδα: 100 ευρώ το άτομο
Ειδικές εκπτώσεις για μη κατόχους της υποτροφίας Erasmus Plus
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με τη λήξη του οι συμμετέχοντες θα έχουν αναπτύξει δεξιότητες που θα τους καταστήσουν ικανούς
- Να αποσαφηνίσουν βασικές έννοιες της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης: Ταυτότητα, Κουλτούρα, το Δικαίωμα στη Διαφορά, τις αξίες της Ισότητας και της Αλληλεπίδρασης
- Να διερευνήσουν τη διαφορετικότητα στην Ευρώπη με προοπτική τη βελτίωση της ποιότητας στην εκπαίδευση ενηλίκων· να διερευνήσουν τη διαφορετικότητα στις κοινωνίες που εκπροσωπούνται στο σεμινάριο, στις θεσμικές πολιτικές, τη διαφορετικότητα στην ομάδα του σεμιναρίου, την ανομοιογένεια στην τάξη, τη διαπολιτισμική προσέγγιση στη διδασκαλία
- Να εξασκήσουν μεταξύ τους και να αναπτύξουν διαπολιτισμικές δεξιότητες: Δεξιότητες γλώσσας και επικοινωνίας, ενσυναίσθηση, συμβουλευτική, πολιτισμική γνώση, κλπ
- Να αναθεωρήσουν και να σχεδιάσουν την εργασία τους έτσι ώστε:
• Να δημιουργούν και να απαντούν τα σχετικά με τη διαφορετικότητα ερωτήματα
• Να εφαρμόζουν τεχνικές ενεργού ακρόασης και κανόνες επικοινωνίας
• Να ακούν διαφορετικές απόψεις
• Να δρουν ως διαπολιτισμικοί σύμβουλοι
• Να εργάζονται ομαδικά
• Να αναγνωρίζουν και να προωθούν της διαπολιτισμικές δεξιότητες των μαθητών τους και των ίδιων
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Οι διδακτικές μεθοδολογίες διασφαλίζουν την αλληλεπίδραση ανάμεσα στους εκπαιδευτές και τους εκπαιδευόμενους, και μεταξύ των εκπαιδευόμενων, και δεν μεταδίδουν ομογενοποιημένη γνώση ή τεχνικές που απαιτούν την αναπαραγωγή τους. Αυτό είναι ιδιαίτερα αληθές στην περίπτωση των διαπολιτισμικών δεξιοτήτων, καθώς αυτές δεν μπορεί κανείς να τις "μάθει" μέσω μιας νοητικής προσέγγισης, αλλά πρέπει να τις βιώσει και να τις αναπτύξει μέσω της αλληλεπίδρασης.
Με βάση τις παραπάνω αρχές, η εκπαιδευτική μεθοδολογία που αναπτύσσεται στο σεμινάριο επικεντρώνει στην βασισμένη στο στόχο αλληλεπίδραση ανάμεσα στους εμπλεκόμενους. Ως αποτέλεσμα, οι συμμετέχοντες θα βιώσουν οι ίδιοι και θα στοχαστούν πάνω στις συνεργατικές διδακτικές μεθόδους που βασίζονται στην αλληλεπίδραση με μια διαπολιτισμική διαδικασία, την οποία μπορούν να προσαρμόσουν στους σκοπούς της δικής τους εργασίας.
Tο σεμινάριο στηρίζεται στις αρχές της συμμετοχικής εκπαίδευσης ενήλικων. Ενσωματώνει τις εμπειρίες των συμμετεχόντων και προωθεί την ανταλλαγή ιδεών, προτάσεων και υλικών, όχι μονό διδακτικών αλλά και σχετικών με τις κοινωνικές και πολιτισμικές γνώσεις. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν μέσω της ανταλλαγής εμπειρίας μεταξύ διδασκόντων σε διαφορετικές ομάδες-στόχος στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, σε διαφορετικά μαθησιακά και πολιτισμικά περιβάλλοντα. Εφαρμόζονται οι τεχνικές: εργασία σε ομάδες και σε ζευγάρια, παιχνίδι ρολών, εισήγηση, κατευθυνόμενη συζήτηση, καταιγισμός ιδεών, γλωσσικά και εκπαιδευτικά παιχνίδια και βιωματικές δραστηριότητες.
Πρόκειται για ένα σχεδιασμό που στόχο έχει να ενσωματώσει όλους τους τρόπους μάθησης χρησιμοποιώντας ένα ευρύ φάσμα παιδαγωγικών μεθόδων, συμπεριλαμβανομένων της επίλυσης προβλημάτων, της εργασίας σε ομάδες και σε ζευγάρια, της αναστοχαστικής συζήτησης, της βιωματικής μάθησης, των σύντομων συνεισφορών πάνω σε έννοιες και θεωρίες και του σχεδιασμού δράσης, προκειμένου να εφαρμόσουν οι συμμετέχοντες όσα έμαθαν. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στην ενσωμάτωση των εμπειριών και του κοινωνικού υπόβαθρου των συμμετεχόντων, προκειμένου να διευκολυνθεί η αμοιβαία ανταλλαγή.
FOLLOW-UP
Προκειμένου οι συμμετέχοντες να υποστηριχτούν και να αλληλοϋποστηριχθούν στην εφαρμογή και τη διάχυση όσων θα μάθουν στο σεμινάριο, συμμετέχοντες και εκπαιδευτές θα σχηματίσουν ένα δίκτυο ως φόρουμ ανταλλαγής ιδεών, εμπειριών και υλικών. Η δικτύωση θα ενισχύσει τις δυνατότητες περαιτέρω συνεργασίας στη βέση νέων συμπράξεων και σχεδίων για τη διαπολιτισμική εκπαίδευση.
Γλωσσική εκπαίδευση προσφύγων και μεταναστών
Γλωσσική εκπαίδευση προσφύγων και μεταναστών: Άτυπες μεθοδολογίες εκμάθησης γλωσσών
Ημερομηνίες: 27-31 Αυγούστου 2021, Σαντορίνη
1-7 Δεκεμβρίου 2020,Μεγαλοχώρι Σαντορίνης, Ελλάδα
Γλώσσα Εργασίας: Ελληνικά και Αγγλικά
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1η Μέρα (Παρασκευή):
- Παρουσίαση των συμμετεχόντων και των οργανισμών τους
- Παρουσίαση του προγράμματος του σεμιναρίου και των εκπαιδευτών (εκπαιδευτικό συμβόλαιο)
- Εντοπισμός των χαρακτηριστικών, των αναγκών και των προσδοκιών των μαθητών μας
- Τυπικές, άτυπες και μη τυπικές μέθοδοι και πλαίσια
2η Μέρα (Σάββατο):
- Η μεθοδολογία του Καφέ Γλωσσών
- Εξάσκηση γνώσεων και δεξιοτήτων στη μεθοδολογία του Καφέ Γλωσσών
3η Μέρα (Κυριακή):
- Η μεθοδολογία της Γλωσσικής Ανταλλαγής
- Εξάσκηση γνώσεων και δεξιοτήτων στη μεθοδολογία της Γλωσσικής Ανταλλαγής
4η Μέρα (Δευτέρα):
- Η μεθοδολογία Μοντεσσόρι για ενηλίκους
- Εξάσκηση γνώσεων και δεξιοτήτων στη μεθοδολογία Μοντεσσόρι για ενηλίκους
5η Μέρα (Τρίτη):
- Αντιμετώπιση πρακτικών προβλημάτων στην άτυπη διδασκαλία γλωσσών
- Αξιολόγηση του σεμιναρίου - δραστηριότητες αποχαιρετισμού - δημιουργία δικτύου επικοινωνίας
Δίδακτρα: 70 €/ημέρα ανά άτομο (Περιλαμβάνονται οι εισηγήσεις και τα εργαστήρια, υλικά σεμιναρίου. Παρέχεται Πιστοποιητικό Παρακολούθησης)
Οργανωτικά έξοδα: 100 ευρώ το άτομο
Ειδικές εκπτώσεις για μη κατόχους της υποτροφίας Erasmus Plus
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με τη λήξη του οι συμμετέχοντες θα έχουν αναπτύξει δεξιότητες που θα τους καταστήσουν ικανούς
- να αναπτύξουν ένα ρεπερτόριο διδακτικών δεξιοτήτων και τεχνικών άτυπης εκπαίδευσης και να μπορούν να κρίνουν πότε και πώς να τις χρησιμοποιούν
- να αναπτύξουν την ικανότητα να κάνουν επιλογές σχετικά με τις άτυπες διδακτικές τεχνικές και τα εκπαιδευτικά υλικά, και να τις προσαρμόζουν ώστε να καλύπτουν τις ανάγκες εκπαιδευόμενων ομάδων ενηλίκων ή ατόμων
- να μάθουν να αναγνωρίζουν τους εκπαιδευόμενους ως άτομα με ξεχωριστά στιλ μάθησης, κίνητρα και στόχους και να δρουν αναλόγως κατά την άτυπη γλωσσική διδασκαλία
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Tο σεμινάριο στηρίζεται στις αρχές της συμμετοχικής εκπαίδευσης ενήλικων. Ενσωματώνει τις εμπειρίες των συμμετεχόντων και προωθεί την ανταλλαγή ιδεών, προτάσεων και υλικών, όχι μόνο διδακτικών αλλά και σχετικών με τις κοινωνικές και πολιτισμικές γνώσεις. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν μέσω της ανταλλαγής εμπειρίας μεταξύ διδασκόντων σε διαφορετικές ομάδες-στόχος στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, σε διαφορετικά μαθησιακά και πολιτισμικά περιβάλλοντα. Εφαρμόζονται οι τεχνικές: εργασία σε ομάδες και σε ζευγάρια, παιχνίδι ρόλων, εισήγηση, κατευθυνόμενη συζήτηση, καταιγισμός ιδεών, γλωσσικά και εκπαιδευτικά παιχνίδια και βιωματικές δραστηριότητες.
Επίσης, θα δοθούν στους συμμετέχοντες φύλλα εργασίας, πρωτότυπα υλικά, λίστες με δραστηριότητες διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και ιστότοποι οι οποίοι προτείνουν διδακτικά εργαλεία.
FOLLOW-UP
Μετά το πέρας του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα ενθαρρυνθούν να σχηματίσουν ένα δίκτυο το οποίο θα λειτουργεί ως σημείο συνάντησής τους, με σκοπό να ανταλλάσσουν διδακτικά υλικά και προτάσεις καθώς και ιδέες για την προώθηση της άτυπης εκμάθησης γλωσσών σε διάφορες ευρωπαϊκές χώρες.
Γλωσσικά παιχνίδια
Γλωσσικά παιχνίδια για όλες τις γλωσσικές τάξεις
2021:
3-7 Σεπτεμβρίου 2021, Μεγαλοχώρι, Σαντορίνη
Γλώσσα Εργασίας: Ελληνικά και Αγγλικά
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
1η Μέρα:
- Παρουσίαση των συμμετεχόντων και των οργανισμών τους
- Παιχνίδια γνωριμίας για όλα τα γλωσσικά επίπεδα (ΜΕΡΟΣ Α)
2η Μέρα:
- Παιχνίδια γνωριμίας για όλα τα γλωσσικά επίπεδα (ΜΕΡΟΣ Β)
- Μύθοι για τα γλωσσικά παιχνίδια - συζήτηση
- Γλωσσικά παιχνίδια για το λεξιλόγιο
- Πώς να επιλέγουμε τα κατάλληλα γλωσσικά παιχνίδια
- Πώς να οργανώνουμε ένα γλωσσικό παιχνίδι - αρχές
3η Μέρα:
- Διδάσκοντας γραμματική σε όλα τα επίπεδα με γλωσσικά παιχνίδια
- Γλωσσικά παιχνίδια για έλεγχο των γνώσεων των μαθητών - ανάπτυξη όλων των γλωσσικών δεξιοτήτων (ΜΕΡΟΣ Α)
- Αντιμετώπιση πρακτικών προβλημάτων στη χρήση γλωσσικών παιχνιδιών
4η Μέρα:
- Γλωσσικά παιχνίδια για έλεγχο και επανάληψη των γνώσεων των μαθητών - ανάπτυξη όλων των γλωσσικών δεξιοτήτων (ΜΕΡΟΣ Β)
- Αντιμετώπιση πρακτικών προβλημάτων στη χρήση γλωσσικών παιχνιδιών
5η Μέρα:
- Επίσκεψη σε σχολείο ελληνικής γλώσσας για ενηλίκους: παρατήρηση του χώρου των μαθημάτων, συζήτηση με τη διοίκηση και τους εκπαιδευτές, συζήτηση για τα παιχνίδια που χρησιμοποιούνται
- Αναφορές από την επίσκεψη: Παρουσίαση των παρατηρήσεων, σκέψεων και συμπερασμάτων
- Αξιολόγηση του σεμιναρίου - δραστηριότητες αποχαιρετισμού - δημιουργία δικτύου επικοινωνίας
Δίδακτρα: 70 €/ημέρα ανά άτομο (Περιλαμβάνονται οι εισηγήσεις και τα εργαστήρια, υλικά σεμιναρίου. Παρέχεται Πιστοποιητικό Παρακολούθησης)
Οργανωτικά έξοδα: 100 ευρώ το άτομο
Ειδικές εκπτώσεις για μη κατόχους της υποτροφίας Erasmus Plus
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Με τη λήξη του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα έχουν αναπτύξει δεξιότητες που θα τους καταστήσουν ικανούς
- να επιλέγουν τα κατάλληλα γλωσσικά παιχνίδια για την οργάνωση ενός αποτελεσματικού μαθήματος
- να προσαρμόζουν, να παράγουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν τα κατάλληλα γλωσσικά παιχνίδια
- να συνεργάζονται μεταξύ τους και να ανταλλάσσουν διδακτικές εμπειρίες, ιδέες και υλικά για τα γλωσσικά παιχνίδια
- να αντιμετωπίζουν πρακτικά προβλήματα στην οργάνωση των γλωσσικών παιχνιδιών, μέσω της ανταλλαγής εμπειριών και ιδεών με τους συναδέλφους τους
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
Tο σεμινάριο στηρίζεται στις αρχές της συμμετοχικής εκπαίδευσης ενηλίκων. Ενσωματώνει τις εμπειρίες των συμμετεχόντων και προωθεί την ανταλλαγή ιδεών, προτάσεων και υλικών, όχι μόνο διδακτικών αλλά και σχετικών με τις κοινωνικές και πολιτισμικές γνώσεις. Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν μέσω της ανταλλαγής εμπειρίας μεταξύ διδασκόντων σε διαφορετικές ομάδες-στόχος στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες, σε διαφορετικά μαθησιακά και πολιτισμικά περιβάλλοντα. Εφαρμόζονται οι τεχνικές: εργασία σε ομάδες και σε ζευγάρια, παιχνίδι ρολών, εισήγηση, κατευθυνόμενη συζήτηση, καταιγισμός ιδεών, γλωσσικά και εκπαιδευτικά παιχνίδια και βιωματικές δραστηριότητες.
Επίσης, θα δοθούν στους συμμετέχοντες φύλλα εργασίας, πρωτότυπα υλικά, λίστες με δραστηριότητες διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και ιστότοποι οι οποίοι προτείνουν διδακτικά εργαλεία.
FOLLOW-UP
Μετά το πέρας του σεμιναρίου οι συμμετέχοντες θα ενθαρρυνθούν να σχηματίσουν ένα δίκτυο το οποίο θα λειτουργεί ως σημείο συνάντησής τους, με σκοπό να ανταλλάσσουν διδακτικά υλικά και προτάσεις καθώς και ιδέες για την προώθηση της γλωσσικής εκπαίδευσης σε διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες.
Αν είστε οργανωτής ταξιδιών
Επικοινωνήστε μαζί μας για να συζητήσουμε τις ανάγκες της δικής σας ομάδας ανθρώπων που θα ήθελαν να περάσουν τις διακοπές τους ή να κάνουν ένα ταξίδι εκπαίδευσης ή περιπέτειας σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες πρωτεύουσες της Ευρώπης και σε ένα από τα πιο αξιόλογα και πλούσια σε παραδόσεις νησιά του Αιγαίου.
Αν είστε εκπαιδευτικός στο εξωτερικό, ελάτε στη Λέσβο με τους σπουδαστές σας!