H ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ MONTESSORI ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού συμμετέχει ως εταίρος στο Σχέδιο H ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ MONTESSORI ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (Πολυμερές Σχέδιο Grundtvig) για την περίοδο 2012 – 2014.
Συχνά οι δάσκαλοι γλωσσών αντιμετωπίζουν προβλήματα με τους ενηλίκους εκπαιδευόμενους, νεότερους ή μεγαλύτερους: ψυχολογική άρνηση να μάθουν νέες γλώσσες ή εγκατάλειψη των μαθημάτων, συχνά λόγω έλλειψης χρόνου ή εξαιτίας της ιδέας ότι για έναν ενήλικο η εκμάθηση μιας γλώσσας είναι πολύ πιο δύσκολη. Τα προβλήματα αυτά οφείλονται, κατά ένα μεγάλο μέρος, σε ξεπερασμένες προσεγγίσεις της διδακτικής των γλωσσών, που δεν λαμβάνουν υπόψη τα ψυχολογικά εμπόδια των ενηλίκων εκπαιδευόμενων και τις ατομικές μαθησιακές τους ανάγκες. Η μέθοδος Montessori δεν είναι καινούρια, αλλά έχει αποδειχτεί ιδιαίτερα αποτελεσματική στην εκπαίδευση των παιδιών. Βασίζεται στις ατομικές ανάγκες του κάθε εκπαιδευόμενου και μπορεί να ανταποκριθεί στις ανάγκες εκπαιδευόμενων από διαφορετικές βαθμίδες και τομείς της εκπαίδευσης, καθώς λαμβάνει υπόψη τις ατομικές συμπεριφορές, τους προσωπικούς ρυθμούς και τα ψυχολογικά εμπόδια του καθενός.
Στόχος του Σχεδίου είναι να καθορίσει μια διδακτική μέθοδο για τη διδασκαλία γλωσσών, η οποία να βασίζεται στη Μοντεσοριανή μεθοδολογία. Σκοπός είναι η μέθοδος αυτή να μπορεί να εφαρμοστεί και να προσαρμοστεί σε διαφορετικές περιπτώσεις μαθητών, να προσφέρει έναν εύκολο και πρακτικό τρόπο εκμάθησης γλωσσών. Η μέθοδος θα ανταποκρίνεται στις ανάγκες εκπαιδευόμενων από διαφορετικές βαθμίδες και τομείς της εκπαίδευσης και θα συνδυάζει παραδοσιακή δια ζώσης διδασκαλία με online διδασκαλία και τη χρήση νέων τεχνολογιών. Μέσω της μεταφοράς της Μεθόδου Montessori στο πεδίο της εκμάθησης γλωσσών από ενηλίκους και φοιτητές πανεπιστημίων, στόχος είναι οι εκπαιδευόμενοι να αποκτήσουν νέες δεξιότητες που θα βελτιώσουν επίσης τη θέση τους στην αγορά εργασίας.
Το σχέδιο έχει επίσης στόχο να προσφέρει στους καθηγητές γλωσσών μια καινοτόμo αλλά στέρεη παιδαγωγική μέθοδο, που θα τους βοηθήσει να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να αποκτήσουν νέες. Έτσι θα είναι σε θέση να προσφέρουν μαθήματα σε ένα ευρύτερο κοινό και σε εκπαιδευόμενους από διαφορετικούς τομείς και βαθμίδες της εκπαίδευσης, δίνοντάς τους κατ’ αυτόν τον τρόπο περισσότερες ευκαιρίες στην αγορά εργασίας. Από την άλλη μεριά, οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να μάθουν μέσω μιας αποτελεσματικής μεθοδολογίας που θα λαμβάνει υπόψη τις ατομικές ανάγκες τους.
Οι καθηγητές γλωσσών που θα εκπαιδευτούν στη νέα μέθοδο θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν την Μοντεσοριανή προσέγγιση κατά τη διάρκεια της ίδιας της εκπαίδευσής τους.
Εταίροι του Σχεδίου
ΕΛΛΑΔΑ