Τράπαλης Γιώργος
Ο Γιώργος Τράπαλης (Αθήνα, 1965) φοίτησε στη Νομική Σχολή Αθηνών και στη συνέχεια σπούδασε γλωσσολογία στη Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών.
Από το 1993 ασχολείται επαγγελματικά με τη λεξικογραφία ως υπεύθυνος λεξικογραφικών προγραμμάτων και επιμελητής στο ΚΕΝΤΡΟ ΛΕΞΙΚΟΛΟΓΙΑΣ ΕΠΕ (βλ. www.lexicon.gr). Στο ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ διδάσκει από το 2000 Ελληνικά σε αλλοδαπούς μεταφραστές και διερμηνείς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Συνεργάστηκε ακόμη με τις εκδόσεις ΠΑΠΥΡΟΣ (ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ ΠΑΠΥΡΟΣ-ΛΑΡΟΥΣ-ΜΠΡΙΤΑΝΙΚΑ). Έχει παρουσιάσει γλωσσολογικά και λεξικογραφικά άρθρα σε διεθνή συνέδρια, έχει δημοσιεύσει γλωσσολογικά και φιλολογικά άρθρα και έχει κάνει ομιλίες λεξικογραφικού περιεχομένου στο πλαίσιο μεταπτυχιακών προγραμμάτων. Έχει συμμετάσχει σε ερευνητικά προγράμματα του Πανεπιστημίου και του Πολυτεχνείου Αθηνών.
Είναι μέλος της ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ EΝΩΣΗΣ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΑΣ (EURALEX) και της ΒΟΡΕΙΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗΣ ΛΕΞΙΚΟΓΡΑΦΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ (DSNA) και εταίρος της ΦΙΛΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.
Έχει συμμετάσχει σε τηλεοπτικές εκπομπές για την ελληνική γλώσσα.
Συνέταξε το Γλωσσάρι στο έργο του Νίκου Καββαδία (Εκδ. Άγρα, 1992, Β΄ ΈΚΔ. αναθεωρημένη και συμπληρωμένη 2004) και επιμελήθηκε την έκδοση διηγημάτων του ποιητή Δ. Χριστοδούλου Η έξοδος και άλλα διηγήματα (Εκδ. Αλεξάνδρεια, 1996).
Έχει επιμεληθεί φιλολογικά και εκδοτικά διάφορα επιστημονικά βιβλία και άλλα έντυπα.
Μιλάει Αγγλικά και Ιταλικά.
Γεωργιάδου Ιφιγένεια
Η Ιφιγένεια Γεωργιάδου είναι Διευθύντρια στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού, www.hcc.edu.gr και Διευθύντρια Σπουδών στην Εταιρεία Πολιτιστικής Ανάπτυξης Λέσβου ΑΙΟΛΙΣ www.aeolis.edu.gr. Απόφοιτη του Πανεπιστημίου Αθήνας (Φιλοσοφική Σχολή, Τμήμα Φιλοσοφίας) και του Διακρατικού Μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» των Πανεπιστημίων Αθήνας και Λονδίνου (University of London, Institute of Education). Διδάσκει την ελληνική ως ξένη γλώσσα από το 1979 σε ενηλίκους και παιδιά, και αποκλειστικά σε ενηλίκους στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού και αλλού από το 1995. Έχει μετεκπαιδευτεί στις θεατρικές τεχνικές στη διδασκαλία και στη Εκπαίδευση Ενηλίκων. Συγγραφέας τριών βιβλίων για τη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας. Εκπαιδεύτρια καθηγητών, καθηγήτρια ελληνικής σε ξενόγλωσσους, εκπαιδεύτρια στα ανθρώπινα δικαιώματα. Πιστοποιημένη Eurolta Master Trainer (Εκπαιδεύτρια Εκπαιδευτών Ενηλίκων). Ιδρυτικό μέλος της ΩΣΜΩΣΗΣ-Κέντρο Τεχνών και Διαπολιτισμική Αγωγής. Συντονίστρια ευρωπαϊκών ερευνητικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων για την ελληνική ως ξένη/ δεύτερη γλώσσα και τη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Ερευνητικό έργο
- Τα ατομικά και κοινωνικά χαρακτηριστικά των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την ελληνική ως ξένη γλώσσα στη μη τυπική εκπαίδευση (2004)
- Το επαγγελματικό προφίλ των εκπαιδευτικών που διδάσκουν την ελληνική ως ξένη γλώσσα σε ενηλίκους (2004)
- Οι λόγοι για τους οποίους μαθαίνουν ελληνικά οι ενήλικοι ξενόγλωσσοι (2000)
- Η πολιτική της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Δια Βίου Εκπαίδευση (2000)
- Η εκπαιδευτική πολιτική για τη γλωσσική εκπαίδευση ενηλίκων μεταναστών στην Ελλάδα
- Η αναγκαιότητα της Διαπολιτισμικής Συμβουλευτικής σε εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτές που διδάσκουν σε πολιτισμικά ανομοιογενείς τάξεις
- Οι άξονες και τα στοιχεία που πρέπει να περιέχει ένα διδακτικό εγχειρίδιο για την ελληνική ως ξένη γλώσσα (1999)
Συνεργασίες
- Έχουν οργανώσει το πρόγραμμα σπουδών και μέρος των διδακτικών υλικών μη κερδοσκοπικών φορέων που προσφέρουν μαθήματα ελληνικών σε πρόσφυγες και μετανάστες ( Εθελοντική Εργασία Αθήνας, Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών, ΑΡΣΙΣ)
- Έχουν την επιστημονική ευθύνη του προγράμματος ελληνομάθειας για πρόσφυγες, μετανάστες και παλιννοστούντες σε Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης
- Έχουν την επιστημονική ευθύνη του προγράμματος Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Ενηλίκων σε Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης
- Έχουν αναλάβει την επιμόρφωση των καθηγητών ελληνικής γλώσσας διαφόρων φορέων (Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, ΑΡΣΙΣ-Οργάνωση Υποστήριξης Νέων, Αναπτυξιακή Εταιρία Χίου, κ.ά.)
- Έχουν συμμετάσχει σε ομάδα εργασίας για τη συγγραφή των διδακτικών εγχειριδίων «Η νεοελληνική γλώσσα για την Α' Γυμνασίου» του προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων, ΥΠΕΠΘ-Πανεπιστήμιο Αθηνών
Το Κέντρο και οι συνεργάτες του εργάζονται με άλλους φορείς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό για την αμοιβαία ανάπτυξη του εκπαιδευτικού τους έργου. Πιο συγκεκριμένα:
ΑΙΟΛΙΣ
Συνεργάζονται με την Εταιρεία Πολιτιστικής Ανάπτυξης Λέσβου ΑΙΟΛΙΣ στο σχεδιασμό, την οργάνωση και υλοποίηση του καλοκαιρινού Προγράμματος Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού
Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού
Έχουν οργανώσει το πρόγραμμα σπουδών, την εκπαίδευση των καθηγητών και μέρος των διδακτικών υλικών μη κερδοσκοπικών φορέων που προσφέρουν μαθήματα ελληνικών σε πρόσφυγες και μετανάστες (Εθελοντική Εργασία Αθήνας, Κυριακάτικο Σχολείο Μεταναστών, ΑΡΣΙΣ - Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων, www.arsis.gr, Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες) με σκοπό τη στήριξη των εθελοντών εκπαιδευτικών στο έργο τους
Πρόγραμμα ελληνομάθειας
Έχουν την επιστημονική ευθύνη του προγράμματος ελληνομάθειας για πρόσφυγες, μετανάστες και παλιννοστούντες σε Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Integration, www.integration.gr Ευβοϊκή Ανάπτυξη, ITEC, Πυξίδα κ.α.)
Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων
Έχουν την επιστημονική ευθύνη του προγράμματος Εκπαίδευσης Εκπαιδευτών Ενηλίκων σε Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης ( Ευκλείδης, ITEC κ.α.)
Καθηγητές Ελληνικής Γλώσσας
Έχουν αναλάβει την επιμόρφωση των καθηγητών ελληνικής γλώσσας διαφόρων φορέων (Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες, Αναπτυξιακή Εταιρία Χίου, κ.ά.)
Συγγραφή Διδακτικών Εγχειριδίων
Έχουν συμμετάσχει σε ομάδα εργασίας για τη συγγραφή των διδακτικών εγχειριδίων «Η νεοελληνική γλώσσα για την Α' Γυμνασίου» του προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων, ΥΠΕΠΘ-Πανεπιστήμιο Αθηνών, με επιστημονική υπεύθυνη την καθ. Άννα Φραγκουδάκη
ΩΣΜΩΣΗ
Συνεργάζονται στενά με τη Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία ΩΣΜΩΣΗ-Κέντρο Τεχνών και Διαπολιτισμικής Αγωγής, www.osmosis-intercultural.gr , η οποία έχει ως στόχο να προωθήσει την έννοια και την πρακτική της διαπολιτισμικότητας, της διαφορετικότητας, των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, της κοινωνικής ένταξης και της ειρήνης στο εκπαιδευτικό σύστημα και να συμβάλει στην ευαισθητοποίηση απέναντι στα στερεότυπα και στις προκαταλήψεις
Συνεργασίες με Πανεπιστήμια
Συνεργάζεται με το Πανεπιστήμιο του Λονδίνου, Institute of Education, www.ioe.ac.uk, το Jointeffort - Alliance of European Educational Institutions EWIV (Berlin, Germany) , το Κέντρο Adult Oy, www.adulta.fι (Helsinki, Finland) και το Κέντρο Υποστήριξης Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων στην Πολωνία CeWOP, www.cewop.org.pl για την ανάπτυξη προγραμμάτων Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ενηλίκων και Προγραμμάτων για την Ποιότητα στην Εκπαίδευση και Κατάρτιση. Στο πλαίσιο αυτό οργανώθηκε ένα σεμινάριο Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στις 2-6 Απριλίου στη Λέσβο www.hcc.edu.gr
Πανεπιστήμιο Αθηνών
Συνεργάστηκαν με το Πανεπιστήμιο Αθηνών, www.uoa.gr, για την προώθηση της Βραδιάς Ερευνητών 2006
ΙΠΟΔΕ
Έχουν οργανώσει σεμινάρια για τη διδακτική μεθοδολογία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας για το Ινστιτούτο Παιδείας Ομογενών και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης (ΙΠΟΔΕ) στην Πάτρα και στα Ιωάννινα
Κοινότητα Άγιου Ιωάννη Λονδίνο
Έχουν οργανώσει σεμινάρια για τη διδακτική μεθοδολογία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας στην ελληνική κοινότητα του Αγίου Ιωάννη στο Λονδίνο, για εκπαιδευτικούς της ελληνικής και κυπριακής αποστολής των αντίστοιχων Υπουργείων Παιδείας
Κέντρο "Φωλιά"
Έχουν οργανώσει σεμινάρια για τη Δυναμική της Ομάδας στο Κέντρο «Φωλιά» της Ελευσίνας, το οποίο υποστηρίζει μη προνομιούχους νέους της περιοχής
Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη
Έχουν μακροχρόνια συνεργασία με το Κέντρο Έρευνας και Δράσης για την Ειρήνη και με την WINPEACE - Women's Initiative for Peace, Ειρηνευτική Πρωτοβουλία Γυναικών Ελλάδας-Τουρκίας, www.winpeace.net συμμετέχοντας ως εκπαιδευτές στις Κατασκηνώσεις Νέων (Anatolia College, Θεσσαλονίκη) για την Πολυπολιτισμική Εκπαίδευση και στο Πρόγραμμα Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών για την Ειρήνη. Στο πλαίσιο αυτό υλοποιήθηκε σεμινάριο για Εκπαιδευτικούς στις 5-6-7 Μαΐου 2006 στην Αθήνα.
AGROTOUR
Στον τομέα του εναλλακτικού (εκπαιδευτικού και πολιτιστικού ) τουρισμού έχουν συνεργαστεί με την Ανώνυμη εταιρεία Δημοσίου Συμφέροντος Αγροτουριστική Α.Ε. www.agrotour.gr , στην εκπαίδευση εκπαιδευτών και στη διενέργεια εκπαιδευτικών σεμιναρίων.
Escuela Oficialde Idiomas
Το Κρατικό Σχολείο Γλωσσών της Ισπανίας Escuela Oficialde Idiomas αποτελεί σταθερό εταίρο του Κέντρου σε προγράμματα εκπαίδευσης καθηγητών στη διδακτική της ελληνικής ως ξένης γλώσσας.
Στα ευρύτερα εκπαιδευτικά πλαίσια της δράσης μας, το Κέντρο:
- Έχει συμμετάσχει στο πρόγραμμα Socrates, Grundtvig 1 (Ευρωπαϊκή Ένωση, Επιτροπή για την Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό), 2004-2006: διεθνές πρόγραμμα σχεδιασμού και ανάπτυξης επιμορφωτικού σεμιναρίου στη Διαπολιτισμική Αγωγή για Εκπαιδευτές Ενηλίκων
Αν έχετε να προτείνετε κάποια δράση σχετική με τους τομείς ενασχόλησης του Κέντρου, στείλτε μήνυμα στο Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Οι Χώροι του Κέντρου