Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού | Hellenic Culture Centre

 

 

Διεθνές Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού στη Σαντορίνη

από το ΚΕΝΤΡΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ

www.hcc.edu.gr

 

Μετά από 21 χρόνια διδασκαλίας της ελληνικής ως ξένης γλώσσας στην Ικαρία, στη Λέσβο και στην Αθήνα, βρισκόμαστε πλέον σε ένα νέο μέρος. Από το 2014, τα καλοκαιρινά μαθήματα ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού γίνονται στην πανέμορφη Σαντορίνη, με την υποβλητική ατμόσφαιρα του ηφαιστειακού τοπίου, και συγκεκριμένα στο γραφικό Μεγαλοχώρι με τα γεμάτα φως κυκλαδίτικα χρώματα.

Μια παρέα ανθρώπων από όλον τον κόσμο μιλά και εκφράζεται στα ελληνικά, τραγουδά, χορεύει και συμμετέχει στα πολιτιστικά δρώμενα του νησιού με κέντρο τη γνώση, το σεβασμό και την αγάπη για την ελληνική γλώσσα και τον ελληνικό πολιτισμό. Το κέφι της ελληνικής παράδοσης αλλά και το ανήσυχο πνεύμα της σύγχρονης Ελλάδας θα ζωντανέψουν μέσα από ήχους και λέξεις ελληνικές που εκφράζουν διαχρονικές και πανανθρώπινες αξίες με το δικό τους ξεχωριστό χρώμα.

 

photo comp 2

 

«Όταν ο άνθρωπος κάνει σχέδια, ο θεός γελάει!» 😊

Λόγω της κρίσης COVID-19 το θερινό Διεθνές Σχολείο Ελληνικής Γλώσσας και Πολιτισμού στη Σαντορίνη θα προσφέρει μόνο ιδιαίτερα μαθήματα μαζί με όλες τις σχετικές πολιτιστικές δραστηριότητες. Ελάτε με τους  φίλους και τους συγγενείς σας και απολαύστε αποκλειστικές υπηρεσίες! Ιδιαίτερα μαθήματα ελληνικής γλώσσας θα προσφέρονται καθ’ όλη τη διάρκεια του 2021 για όσες ώρες επιθυμείτε. Δημιουργήστε το δικό σας ευέλικτο πρόγραμμα Γλώσσας και Διακοπών!

ΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ

  • Εντατικά Προγράμματα Νέας Ελληνικής για μη φυσικούς ομιλητές διάρκειας μίας εβδομάδας (20+7 ωρών): Το πρόγραμμα λαμβάνει χώρα από Δευτέρα έως Παρασκευή από τις 9:00 έως τις 13:30 ή από τις 11:30 έως τις 16:30. Τα δίδακτρα περιλαμβάνουν ένα διαδραστικό υπαίθριο εργαστήριο διάρκειας 7 ωρών, που λαμβάνει χώρα κάθε Σάββατο. Γλώσσα εργασίας: Ελληνικά (όλοι οι καθηγητές μιλούν τουλάχιστον δύο ξένες γλώσσες, αν χρειαστούν). Δείτε εδώ για τις ημερομηνίες έναρξης, τα επίπεδα και τα δίδακτρα.
  • Ιδιαίτερα μαθήματα ελληνικής γλώσσας, σχεδιασμένα ανάλογα με τις ανάγκες του μαθητή. Γλώσσα εργασίας: Ελληνικά (όλοι οι καθηγητές μιλούν τουλάχιστον δύο ξένες γλώσσες, αν χρειαστούν). Δείτε εδώ για τα δίδακτρα για το ιδιαίτερο μάθημα.
  • Ταχύρρυθμα προγράμματα εκμάθησης της Ελληνικής γλώσσας για αρχάριους (crash course 2 ωρών). Για τους επισκέπτες της Σαντορίνης που θέλουν να έρθουν σε μια πρώτη επαφή με τη μαγεία της ελληνικής γλώσσας.
  • Μενού Δραστηριοτήτων: Γνωριμία με την πλούσια τοπική ιστορία και τις παραδόσεις του Αιγαίου, κατανόηση του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού. Γλώσσα εργασίας: Αγγλικά και Ελληνικά. Οι  μαθητές των Εντατικών Προγραμμάτων Νέας Ελληνικής Γλώσσας μπορούν να επιλέξουν δραστηριότητες από το Μενού με μειωμένο κόστος. Οι προγραμματισμένες δραστηριότητες πραγματοποιούνται ανάλομα με τον αριθμό των συμμετεχόντων. Δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες.

ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ

Για τη Σαντορίνη δεν χρειάζονται ιδιαίτερες συστάσεις. Έχει ανακηρυχθεί το ομορφότερο νησί της Μεσογείου και ένα από τα δέκα ομορφότερα μέρη στον κόσμο, με τοπίο που θα σας κόψει την ανάσα.

Το Μεγαλοχώρι βρίσκεται σε απόσταση 7 χμ. από τα Φηρά, την πρωτεύουσα του νησιού. Έχει διατηρήσει το παραδοσιακό του χρώμα και είναι ένα από τα λίγα χωριά που χαρακτηρίζονται, και τυπικά, ως παραδοσιακά. Περιτριγυρίζεται από αμπελώνες και είναι γεμάτο με εκκλησίες με δαντελένια καμπαναριά και με άσπρα σπίτια σε στενά δρομάκια.

Το Μεγαλοχώρι είναι πολύ κοντά στον Πύργο και στο Εμπορείο. Και τα τρία χωρία δεν είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς τουριστικοί προορισμοί, είναι ήσυχα ακόμα και τον Αύγουστο, και προσφέρουν πολλές επιλογές για διαμονή και φαγητό σε χαμηλές τιμές.

Θα βρείτε το σχολείο μας στη δεύτερη είσοδο του χωριού, απέναντι από την παραδοσιακή ταβέρνα του Γερομανώλη.

photo comp 4

 

   

ΔΙΑΜΟΝΗ

Οι μαθητές διαμένουν σε άλλα ξενοδοχεία και πανσιόν με ειδικές μειωμέμνες τιμές. Ζητήστε μας τον κατάλογο με τα προτεινόμενα καταλύματα για τους μαθητές μας.

ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΗ ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ


Το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού εξειδικεύεται στη διδασκαλία της ελληνικής ως Ξένης και ως Δεύτερης γλώσσας από το 1995. Στόχος του είναι η προβολή της ελληνικής γλώσσας και του ελληνικού πολιτισμού και η ανάπτυξη γλωσσικών και διαπολιτισμικών δεξιοτήτων σε όλους τους πολίτες στο πλαίσιο της πολυπολιτισμικής πραγματικότητας.

Ξεκίνησε τη λειτουργία του το 1995 από το νησί Ικαρία, όπου διοργάνωνε με επιτυχία επί δέκα χρόνια ένα από τα πρώτα καλοκαιρινά σχολεία για ελληνικά στην Ελλάδα, με μαθήματα ελληνικών, πολιτιστικές δραστηριότητες αλλά και σεμινάρια καθηγητών που διδάσκουν την ελληνική ως ξένη γλώσσα, και συνέχισε τη δράση του στην Αθήνα, όπου τώρα εδρεύει, αλλά και σε επιλεγμένα μέρη της ελληνικής περιφέρειας και του εξωτερικού (Λέσβος, Βρυξέλλες).

Η κατάρτιση διδασκόντων στη διδακτική μεθοδολογία συμπληρώνεται με σεμινάρια εξειδίκευσης στη Διαπολιτισμική εκπαίδευση, στην Εκπαίδευση ενηλίκων και στην Εκπαίδευση για την Ειρήνη.

Το Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού στελεχώνεται από έμπειρο και εξειδικευμένο διδακτικό προσωπικό (φιλολόγους, γλωσσολόγους, μεταφραστές ) καθώς και από ειδικούς συνεργάτες (νομικούς, οικονομολόγους, κοινωνικούς ανθρωπολόγους, κοινωνιολόγους, πολιτικούς επιστήμονες), οι οποίοι εργάζονται στους τομείς της διδασκαλίας και της έρευνας. Συνεργάζεται με αντίστοιχους φορείς στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και συμμετέχει σε εθνικά, ευρωπαϊκά και διεθνή προγράμματα.

 

Το Online σεμινάριο στη Διδασκαλία της Ελληνικής σε Πρόσφυγες απευθύνεται σε φιλολόγους ελληνικής και ξένων φιλολογιών με μικρή εμπειρία στο αντικείμενο αυτό, αλλά και σε έμπειρους εκπαιδευτές ενηλίκων που θέλουν να ανανεώσουν τις γνώσεις τους.

Οι εκπαιδευτές είναι πιστοποιημένοι και έχουν όλοι μεγάλη πείρα στη διδασκαλία σε Πρόσφυγες. Μεταφέρουν πρακτικές γνώσεις και εμπειρίες και παίζουν επίσης τον ρόλο του Μέντορα για τους εκπαιδευόμενους καθηγητές. Το πρόγραμμα  είναι σχεδιασμένο έτσι, ώστε να μάθουν οι εκπαιδευόμενοι τα ουσιώδη στοιχεία της διδακτικής πρακτικής, να ευαισθητοποιηθούν για το προσφυγικό θέμα και να αποκτήσουν σημαντικά εργαλεία και δεξιότητες σχεδιασμού και υλοποίησης προγραμμάτων ελληνομάθειας για πρόσφυγες. Συμπεριλαμβάνεται επίσης συμβουλευτική υποστήριξη (mentoring) στους συμμετέχοντες για ένα χρόνο μετά την έναρξη του σεμιναρίου, ώστε να επιλύονται τυχόν νέες προκλήσεις στην εργασία τους, εάν χρειάζεται.

Το σεμινάριο αυτό μπορεί, με επιπλέον κόστος και με βάση την Πρακτική Εξάσκηση και την Παρακολούθηση αληθινών μαθημάτων σε πρόσφυγες και δια ζώσης σεμιναρίων, να οδηγήσει στην Πιστοποίηση EUROLTA, η οποία παρέχεται από τον διεθνή οργανισμό ICCInternational Language Association http://www.icc-languages.eu/.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ του ONLINE ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ - Νοέμβριος 2020 - Μάρτιος 2021, 200 ΩΡΕΣ

Α. Το προσφυγικό ζήτημα σήμερα στην Ευρώπη και στην Ελλάδα

  • Το προφίλ και οι ανάγκες διαφόρων κατηγοριών προσφύγων, ενηλίκων και ανηλίκων

Β. Η Διδασκαλία και η οργάνωσή της

  • Διάγνωση επιπέδου ελληνομάθειας και κατάταξη των μαθητών σε τμήματα
  • Δημιουργία αναλυτικού προγράμματος και σχεδιασμός του μαθήματος
  • Διδασκαλία κειμένου, αφομοίωση λεξιλογίου, διδασκαλία μορφολογικών δομών, εξεύρεση και δημιουργία διδακτικών υλικών
  • Η ανομοιογένεια της τάξης ως πρόκληση

Γ. Η διάσταση του πολιτισμού στα μαθήματα

  • Επιλογή και χρήση πολιτιστικών υλικών, αξιοποίηση των διαπολιτισμικών στοιχείων
  • Παραγωγή νέων εκπαιδευτικών υλικών για την πολιτισμική ένταξη

Δ. Μεθοδολογία άτυπων μορφών μάθησης (Tandem, Language Café). Το μάθημα έξω από την τάξη

Ε. Εισαγωγή στις αρχές της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης

ΣΤ. Η Πιστοποίηση της ελληνομάθειας: κατηγορίες εξετάσεων, προετοιμασία για εξετάσεις, νομικό πλαίσιο

Ζ. Φορείς που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα σε πρόσφυγες: προγράμματα, ιδιαιτερότητες.  

Έναρξη: 2 Νοεμβρίου 2020 -  Λήξη: 30 Μαρτίου 2021, Διάρκεια: 200 ώρες

Δίδακτρα: 250 ευρώ. Περιλαμβάνονται online σύγχρονες και ασύγχρονες συναντήσεις, υλικά σεμιναρίου, βεβαίωση παρακολούθησης. Για μέλη μη κυβερνητικών οργανώσεων που δραστηριοποιούνται εθελοντικά στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας ισχύει έκπτωση 20%.

Επίσης υπάρχει η δυνατότητα Πιστοποίησης EUROLTA  για την διδασκαλία ξένων γλωσσών και της ελληνικής ως ξένης γλώσσας σε ενηλίκους. Η Πιστοποίηση παρέχεται από τον διεθνή οργανισμό ICC – International Language Association, που εδρεύει στην Φρανκφούρτη και είναι σύμβουλος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και του Συμβουλίου της Ευρώπης σε θέματα πολυγλωσσίας. Τα επιπλέον δίδακτρα για την κατάθεση φακέλου Πιστοποίησης είναι 500 ευρώ και περιλαμβάνουν και 32 ώρες επιπλέον δια ζώσης σεμιναρίων  στην Αθήνα ή στη Σαντορίνη καθώς και την  δυνατότητα πρακτικής εξάσκησης  σε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (6 παρακολουθήσεις και τέσσερις διδασκαλίες σε μαθήματα για πρόσφυγες).

Δείτε την αναλυτική ανακοίνωση εδώ και βρείτε εδώ την αίτηση εγγραφής. Επικοινωνία: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.,  τηλ. 22860 82820, 6944105484

Εκπαιδευτές (δύο ή τρεις εκπαιδευτές από τους παρακάτω κάθε φορά)

ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΓΕΩΡΓΙΑΔΟΥ, ΜΑ, Διευθύντρια του Κέντρου Ελληνικού Πολιτισμού, εκπαιδεύτρια καθηγητών. Απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας και του Διακρατικού Μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» των Πανεπιστημίων Αθήνας και Λονδίνου. Συγγραφέας πέντε βιβλίων για τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας ως μητρικής και ως ξένης. Εκπαιδεύτρια καθηγητών, καθηγήτρια ελληνικής σε ξενόγλωσσους, εκπαιδεύτρια στα ανθρώπινα δικαιώματα. Πιστοποιημένη Eurolta Master Trainer (Εκπαιδεύτρια Εκπαιδευτών των εκπαιδευτών Ενηλίκων).

ΝΙΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ, ΜΑ, Απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας και του Διακρατικού Μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» των Πανεπιστημίων Αθήνας και Λονδίνου καθώς και του Μεταπτυχιακού «Πολιτισμικής Τεχνολογία» του Πανεπιστημίου Αιγαίου.  Πιστοποιημένος Εκπαιδευτής EUROLTA, εκπαιδευτής καθηγητών  και μέλος της Ομάδας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων της Διεθνούς Αμνηστίας. Από το 1995 διδάσκει εθελοντικά σε μετανάστες και πρόσφυγες, σε άτομα με αναπηρία και στην LGBT κοινότητα.

ΓΙΩΤΑ ΜΠΟΥΖΙΟΥ , ΜΑ, Απόφοιτη της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθήνας και του Διακρατικού Μεταπτυχιακού προγράμματος «Εκπαίδευση και Ανθρώπινα Δικαιώματα» των Πανεπιστημίων Αθήνας και Λονδίνου. Διδάσκει ελληνικά σε δημόσιο Λύκειο. Ήταν υπεύθυνη για την οργάνωση του προγράμματος Ελληνικών σε μετανάστες και πρόσφυγες στη Μη Κυβερνητική Οργάνωση Εθελοντική Εργασία Αθήνας, για περισσότερα από δέκα χρόνια.

ΗΛΙΑΔΑ ΔΙΑΜΑΝΤΩΝΗ, Εκπαιδεύτρια ενηλίκων της ελληνικής ως ξένης γλώσσας στο Κέντρο Ελληνικού Πολιτισμού από το 2014 και εθελόντρια εκπαιδεύτρια σε μετανάστες και πρόσφυγες στο διαπολιτισμικό σχολείο «Γέφυρες» στην Κυψέλη από το 2010. Έκανε σπουδές στον Ευρωπαϊκό Πολιτισμό στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, έχει εκπαιδευτεί στην διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας μέσω διαδικτύου. Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια EUROLTA.

ΚΩΣΤΑΣ ΚΟΡΟΖΗΣ, ΜΑ, Απόφοιτος του Τμήματος Ιστορίας και Εθνολογίας του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης,  με Ειδίκευση στην Ευρωπαϊκή Ιστορία από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάστηκε σε ερευνητικά προγράμματα στο Ιστορικό Αρχείο της  Γ.Σ.Ε.Β.Ε.Ε και στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών. Εκπαιδεύτηκε στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας και εργάζεται ως καθηγητής ελληνικής στη Μη Κυβερνητική Οργάνωση Mosaik για πρόσφυγες στη Λέσβο, ενώ για ενάμιση χρόνο εργάστηκε στη Μόρια. Πιστοποιημένος εκπαιδευτής EUROLTA.

ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΚΩΝΣΤΑΝΤΗΣ, Καθηγητής γερμανικής γλώσσας, απόφοιτος της Φιλοσοφικής Σχολής Αθήνας. Εκπαιδεύτηκε στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης γλώσσας και εργάζεται ως Υπεύθυνος της ομάδας καθηγητών στο Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες και ως καθηγητής ελληνικής σε πρόσφυγες.   Πιστοποιημένος εκπαιδευτής EUROLTA.

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΡΑΝΕΝΤΣΗ, στέλεχος του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας, υπεύθυνη για την συγγραφή και επεξεργασία εξεταστικών δοκιμασιών για όλα τα επίπεδα ελληνομάθειας, αξιολογήτρια και βαθμολογήτρια των παραγωγικών και δεκτικών δεξιοτήτων των εξετάσεων  και μέλος επιτροπών αξιολόγησης ευρωπαϊκών  προγραμμάτων. Ειδίκευση στην Παιδαγωγική και μεταπτυχιακές σπουδές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων, με εμπειρία στη διδασκαλία παλιννοστούντων. Επιμορφώτρια στην Ενότητα «Γλωσσική Διδασκαλία σε παιδιά» σε προγράμματα του  Υπουργείου Παιδείας για την κατάρτιση από απόσταση των διδασκόντων την ελληνική ως  ξένη γλώσσα.